söndag 9 augusti 2009

Och ...



... så jag ägnar en del av kvällen åt cykelspaning.

Jag promenerar omkring i omgivningarna.

Tittar in på innergårdar och hälsar på för mig okända människor som sitter och grillar eller tar kvällsfikat tillsammans.

Tre pojkar halvstårliggersitter över sina cyklar och pratar om Tequila-shots.

Duvor korrrar.

Överallt ser jag cyklar .., röda och rosa och med eller utan cykelkorg, men jag ser inte skymten av min egen.

Det doftar hav ute.

Vid Möllers möter jag en man som dagligen handlar i affären och nu kommer han cyklande och jag hälsar så där som man gör ..."hejsan ...!" och mannen tittar häpet på mig och jag vet vad som ska komma och jodå, det kommer ..."förlåt, jag kände inte igen dig utan icauniformen och nu har du ju utsläppt hår .,. förlåt, hej du ...!" säger mannen.

Och jag sneddar över Rådhusparken och Österporttorg och jag hör, för ovanlighetens skull, småfågelkvitter.

Utanför biblioteket doftar det sensommarkväll.

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

När blev den stulen?

Elisabet. sa...

Natten mot idag.
Men pv:s, som stod intill, den fick vara kvar ..-(

Båda var låsta.

Anita sa...

Usch vad ledsen jag blir för din skull, Elisabet! Har du en försäkring?

Jag hade en gammal cykel när jag bodde i Umeå på 70-talet som jag använde flitigt. Tog med mig cykeln när jag flyttade tillbaka till Sthlm. Första dagen på jobbet i Sthlm blev cykeln stulen fast den var ordentligt låst. Gissa om jag svor över stockholmare! ;)

Hoppas att du får tillbaka cykeln eller får en ny cykel snart igen.

Anonym sa...

Men så trasig,at en ikke skal få ha noe i fred.....


-B-

Evas blogg sa...

Men så tråkigt!

Turtlan sa...

Dretstövel säger man i mina trakter när folk gör så där!

Typer!

En cykel blir ju en personlig kär ägodel utan tvekan!

Surt!
Hoppas den kommer tillrätta!
Håller tummarna!

NattTurtla