måndag 16 november 2009

Morgon i landet Halland ...

En annorlunda morgon.

I pensionatets hall och på altanen och i köket .., trängs bananlådor med varierande innehåll.

Där finns fotografier av två döttrar och en son .., bröllopsbilder .. där är Kapten Lintott och där är Emma som provar solhatt i Grekland och där är ett litet, litet fotografi av en fyraårig bloggmadame och hennes pappa.

Och där är prassliga brev från Sydamerika .., där är cd-skivor och en kartong fylld med torra matvaror.

"Vet du om att du har t r e paket kakaopulver!!?" utbrast herr pensionatsvärden när han tömde mitt köksskåp.

"Oh ja, det är jättebra att ha många såna paket ...!" svarade jag och log för mig sälv.

Jag minns min före detta svärmor som en gång ramlade baklänges när hon i vårt skafferi hittade fem paket florsocker.

Å, ja .., det finns värre saker att dåna för.

Och nu är det tidig morgon och mörkt ute.

Bloggmadamen ska ta första Stora Duschen med särskilt rengöringsmedel, så här inför knä-uppsprättandet.

Andra duschen blir ikväll - på sjukhuset -, och tredje omgången i morgonbitti.

Den röda väskan ska packas .., pv:s laptop får följa med (snäll är han ....) och släpvagnen ska återlämnas (första gången i mitt liv jag kör släp ...) i Sannarp och på det hela taget är det är en rätt annorlunda dag.

Nere i vardagsrummet står soffan Ektorp.

Jag undrar hur den har haft det i natt?

5 kommentarer:

Helen sa...

Jag ville bara titta in och önska dig lycka till inför operationen!!

Och så kul att se fram emot en liten kissemiss, jag blir så sugen...

Kram!

Elisabet. sa...

Helen: Tack! Ja, gissa om jag längtar tills den kommer hit .., lillkatten! Kram, kram!

Anita sa...

Blir inte pElle ledsen tror du, när han får en "rival"...? ;)

Lycka till!

Elisabet. sa...

Smulan: jo, det blir han säkert .. inte ledsen, men SUR .-)

Men Pelle ska ju bli kvar hos pv:s mamma .. hon släpper hon inte .. och Pelle går omkring där som en Kung.

Turtlan sa...

Ja hittade tre paket potatismjöl i sommarstugan när vi plockade ur där förra hösten.

Ja det kan ju vara bra att ha....

Har Du hyrt ut lägenheten i Ystad eller står den lite halvtom nu....?