söndag 15 november 2009

Och hemma är det vinter ...



Från rara vännen Kerstin Sjölund i Malå, eller rättare sagt i Svedjan, kommer som omväxling en vinterbild.

Så här skriver hon, bland annat.

"Jag har njutit av alla vackra sommarbilder.

Dagens med stolen med filt på verandan var underbar.

Men Sverige är avlångt och för någon dag sen var jag "dagmamma" åt barnbarnen och tog några bilder på dem.

Idag är Martin 5 år i älgskogen med far.

Vädret är grinigt ..., snöblåst och känns kallare än de -4' vi har.

Kram Kerstin."

3 kommentarer:

Christina sa...

Jag önskar att jag tyckte det var lika kul att skotta snö som kotten på bilden ;)

Lisette sa...

Jag tycker faktiskt att det är kul att skotta snö- men tyvärr håller inte en gammal utsliten rygg för sådant länger.

Elisabet. sa...

Christina och Lisette: ååå, så jag skottade snö när vi bodde i Malå och exet arbetade på annan ort eller andra o r t e r, under ett par års tid.

Ryggdödande .., absolut. Speciellt den där tunga blötsnön som nästan inte vill släppa snöskoveln.