söndag 2 maj 2010

Dagens fönster, del.1.



"Hej Elisabet!

Hemkommen efter några dagars utfärd till, från skånskt perspektiv norrligt belägna städer, har jag i dag suttit och tittat på de bilder som fick följa med mig hem.

Med din fascination för fönster i tankarna kunde jag inte låta bli fotografera några av de vackra fönster som fångade mina blickar.

Båda fönstren fann jag i den charmerande staden Lidköping vid Vänern, som
det står skrivet på de skyltar som välkomnar vid infarterna.

Hörde att stadens styrande en gång ansökt om att få tillägget "vid Vänern" officiellt godkänt, för att inte förväxlas med staden Linköping.
Avslag blev det, med motiveringen att det i Sverige inte finns någon tradition att i stadsnamn ha tillägg som vid / i / på.

Fler fönster skickas dig så småningom.

Hälsar varmt gör herr fotograf!"

Inga kommentarer: