lördag 8 maj 2010

Inför kvällen ...



Idag ska pv och hans två bröder ägna sig åt sommarhuset, det som Gunvor bodde i.

Huset ska säljas, men först fräschas upp lite.

Själv har jag förberett för godaste räkgrytan som ska bli till middag ikväll.
(pv har lärt sig göra mina gifflar med den äran ..., men nu jäsiken har jag lärt mig detta med räkgrytan ...)

Nu fattas bara räkorna.

Till kvällsfika blir det rabarberpaj (med jordgubbar i ..) och glass.

Tre bröder och två fästmör, två hundar och två katter .., det blir nog trevligt här på pensionatet kan jag tro.

9 kommentarer:

Linda sa...

Det låter hur mysigt som helst!
Och den där räkgrytan vet man ju hur ljufvlig den är :)
Här vankas också rabarberpaj, men jordgubbarna ligger kvar i kylskåpet... Hm.
Sant!

mossfolk sa...

Mmm!!! Säger jag om räkgrytan. Rabarberpaj med jordgubbar i åt vi till förmiddagsfikat :)

Lisette sa...

MMMMM så god den ser ut. Jag riktigt känner hur gott en luktar.

Leina sa...

Låter som en härlig kväll... Jag och dottern har "tjejkväll" sonen är hos en kompis i Ljungskile... Hälsa alla... Mmmmmm... Räkgryta....

Joanna sa...

Du får hälsa dom så gottt!

Elisabet. sa...

till er alla: ja, den är hur smarrig som helst den där räkgrytan och allra mest nöjd är jag för att det var undertecknad som fixade den .-))

joanna: jag ska hälsa!

Bloggblad sa...

Ser ut att bli gott! Här blir det bara smörgås till kvällsmat, för vi åt sen lunch... det blir så när frukosten blir väldigt sen...

Monet sa...

Mums vad det där ser gott ut. Har du lagt ut receptet förut? Annars skulle man ju gärna vilja ha det.

Hos oss blir det också skaldjur till middag. Här åts kräftor från IKEA igår och då blir det per automatik kräftsoppa dagen efter. Med skalade räkor i! Också mycket god med mycket vin, grädde och kräftsmak.

Vi kan byta recept om du vill?

Elisabet. sa...

Monet: http://cikoriatva.blogspot.com/2009/04/och-sa-receptet-till-gerd-i-norsjo.html

Håll till godo!

Bloggblad: den brukar bli god .., rabarberpaj senare ikväll ..., kul med sällskap också.