lördag 10 juli 2010

Förr i världen ...



I mitten av 80-talet, kunde jag lätt som en plätt - ja, så där när man hade åkt till Grekland på semester - ligga på stranden från tio på morgonen till fyra på eftermiddagen.

Det var som ett arbetspass.

Idag cyklade jag ner till "min strand", den som ligger lite väster om stan .., och där det inte är så trångt och så låg jag där från tre till fem och det var som bäst och jag doppade mig säkert fem gånger och simmade under ytan och kände svala vattnet mot pannan och jag låg på mage och läste en inte alls ny bok av Bodil Malmsten och tittade lite på strandgrannarna.

Och vilade.

Sen cykeltur hem .., förbi Marinan där det spelades dragspel och på grönområdet vid alla båtarna, där fanns stora partytält, och jag såg att Sjöräddningssällskapet visade upp sig och där var människor i folkdräkter och himlen var blå och solen flödade.

Själv ska jag flyttpacka.

Inga kommentarer: