söndag 4 juli 2010

Semesterplanering pågår ..



Och så sitter vi utanför Friggeboden .., dricker kaffe och planerar resrutten norröver.

"Men om vi tar första etappen till trakten av Vänerns sydspets .., kanske kan vi bjuda Turtlegirl på kaffe där vi campar?" säger vi och smajlar vid tanken .., och dag två till Bente i Hamar och kanske bada i Mjösa, Norges största insjö vars vatten är mjukt som sammet ..., och dag tre den svindlande och underbart vackra Trollstigen och dag fyra blir Atlantvejen, Ålösund och kanske Trondheim och så Jämtland igen och sist av allt söderut, mot Gothia Cup i Göteborg där Emma Elisabet ska vara spela med sitt BSK och - hopefully - försvara fjolårssegen för flickor f. 97, men det blir nog svårt och det spelar heller ingen roll, det blir roligt att se det hela ändå."

Ungefär så låter det.

Det får bli som det faller sig.

Alldeles lugn känner jag mig.

Utan blodtryckstabletter två dagar på raken, är mitt tryck 136/73 och undra på det .., här råder enbart lugn och ro.

Nu kommer pv med tältet .., han är ju campingfantast och vill att vi ska tälta aningen fler gånger än vi gjorde i fjolsomras.

Då blev det en enda gång, nämligen hos Gunnar i Vaplan.

Har han tur, kan det ju bli två den här gången.

Men då ska han ha tur,

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken härlig rutt ni plnaerar! Och jag hoppas, hoppas, hoppas....att vi får möjlighet att ses!!!

Monet sa...

"Docteur Monet" kommenterar att man inte ska laborera själv med sin blodtrycksmedicin. Har bloggmadamen fått OK från sin doktor att sluta?

Man gör inte det bara tvärt med den sortens medicin och har man en gång fått den är det nästan alltid så att man måste äta den livslångt, det är liksom inte som med penicillin, att när infektionen är över så slutar man med pillren också.

Dessutom sitter effekterna av sista tabletten kvar ett tag, medicin av det här slaget går inte ur kroppen direkt.

Men kan man slippa mediciner och allt är OK, helt underbart är det ju då! Lycka till därför med lugnet i Halland och semesterförberedelserna. Trycket kanske stiger i tältet dock?

gunnar i vaplan sa...

Oj, vilken härig norgetripp det blir.
Vad tror ni, inom ungefär vilka dagar kommer ni till Jämtland, skulle va bra att veta :-)

Elisabet. sa...

Eva: ja, är ni hemma så är ni, vi tar dagen som den kommer och har ju bevars tältet med oss ,-)

Docteur Monet: nej, nej, jag har inte slutat på eget bevåg, jag har bara glömt att ta dem!

Gunnar: jag ska be att pv slår dig en signal .. men lite löst så här .., så tänker vi åka från halland kanske måndag eller tisdag, kring den 20:e .., då borde vi vara i Jämtland omkring helgen kanske? Lördag eller söndag, skulle jag tro? Och är du hemma, så tittar vi väl förbi och bjuder dig på mat, annars tar vi Kvarnsjöns camping ,-)

gunnar i vaplan sa...

Oj då... Den helgen ni är i Jämtland är jag nog tyvärr ute på resande fot.
Jag åker söderut den 18 juli och kommer att vara nere i landet Halland ca den 28-28 juli. Så tokigt de kan bli :-)
Vi ses i Halland..!

Elisabet. sa...

gunnar: kom du till det gula huset på kullen i stället! Du är så välkommen!

Turtlan sa...

*L*

Men jag bor ju på nordändan av Vänern ;-))

Tänk på att Norska bilmil är INTE som svenska!!!

Tar betydligt längre tid köra 10 mil i Norge än i Sverige.
krokigt, lägre tillåten hastigheten och en och annan husbil på tur.

Å för guds skull missa inte Geieranger om Ni ändå är så nära!!!

Spännande :-))

Elisabet. sa...

Pv sa det, "nu har du skrivit fel ..., hon bor ju i andra änden av Vänern ..", ja, ja, jag ska nog locka dig till spritköks-kaffet jag ,-)

Geiranger är inplanerat. Jag har åkt där flera gånger och sa till pv att glöm, att det är som att köra i Sverige .., det tar TID ...!