fredag 9 juli 2010

Och nu är det fredag.

Ikväll kommer storfrämmande från sydvästra delen av Skåne, nämligen Torun och hennes Micke.

Torun som är uppvuxen i Umeå.

Och varmt är det och nu på morgonen har jag tittat in i alla skåpen som blev rengjorda igårkväll.

"Men åååå, så elegant!" tyckte jag.

Och nu ska det cyklas till jobb.

Sju till tre, tre dagar på raken.

Ajöken, sa fröken.

Ps. Igår gjorde jag nånting jag aldrig tidigare har gjort i mitt liv: jag beställde tid för att få fin färg i håret ., hos en frisörska i Köpingebro som alltid gör arbetskamratens hår så tjusigt. Jag är femtiosex och ett halvt år och det är första gången en frisörska ska göra nånting annat än att klippa mitt hår. Spännande. Ds.

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Oj oj oj ......jag är femtiofem och ett halvt år och har heller aldrig varit till en frissa i hela mitt liv!! :-)

Trodde jag var ensam om sånt...

... ja det kanske jag är nu när DU tar dig iväg till frissan. ;-)

qi sa...

Tre dagar kvar, sedan börjar ett nytt liv! Klart det ska firas på olika sätt. Att gå till frissan och bli ompysslad är ett, av många, bra sätt. Jag kommer förresten just nu ihåg ett blogginlägg du skrev om där du skulle tona håret själv och tog fel paket i affären... Alldeles svarthårig blev du, är det det du vill undvika nu? :-)

Det blir bra Elisabet. Både med håret och allt annat. Du är en sådan som gör så allt blir bra! Och roligt...

Monica sa...

Alldeles rätt så du får lite egen tid där hos frissan och blir ompysslad, också en som bara blivit klippt hittills:-)

pralinen sa...

ohh här händer det saker :-)
själv har jag fattat beslut om att sälja min bostad och köpa mindre i lilla staden... förändring på gång här med alltså, men jag avvaktar nog tills vi flyttar från sydkusten för hösten... eller vi får se om jag tar tag i det redan på semestern...

Lycka till!

Elisabet. sa...

Londongirl: jag har varit och klippt mig ..., eller blivit klippt, rättare sagt, många, många gånger, men jag har aldrig någonsin haft en papiljott i håret och aldrig fått det tonat eller färgat av nåt proffs .-)

qi: ja, så är det .., det blir ju ofta så "platt" i färgen, när jag gör det själv. Tack för att du finns!

pralinen: åå, lycka till med flytten och allt runt omkring den!

Monica: jag tänkte kanske inte på att det skulle en ompyssling .. men det blir det ju och det är säkert jättebra! ,-)

Tankevågor sa...

Ja klippt mig har jag faktiskt också gjort massor av gånger....men det har min svägerska fixat som ÄR hårfrissa. Det har hon ju gjort på hemmaplan. Men aldrig en papiljott eller proffslinga i mitt hår heller.

Du måste lägga ut före och efterbilder sen! :-)