söndag 8 augusti 2010

Upphittat ..



Snart är lilla gästrummet helt och hållit färdigt och från det mindre bruna skåpet röjer jag och plockar bort sånt som pv inte ska ha kvar.

Sånt där som deklarationer från år 2003 och framåt.

Bland annat.

Och så fyller jag en tom bananlåda med sådant som - trots allt - ska finnas kvar .., och lådan kånkas iväg till carporten, där mina lådor står.

"Ja, men titta här .., här är ju en kartong, vad kan finnas här ..?" tänker jag.



Jo, där ligger mina vinglas och några små ljuslyktor och asietter och ännu flera asietter (det måtte vara min passion här i livet ..?) och där är ju det så ofattbart vackra keramikfatet i en alldeles ljuvlig grön glasyr!

Från Anja.

Nästan helt och hållet har vi tappat bort varandra, tänker jag lite sorgset.

4 kommentarer:

Amber sa...

Oj! Hon är en av Sveriges absolut bästa keramiker. Fantastisk fotograf också. Häftigt att ha det fatet! Var rädd om!

Elisabet. sa...

Amber: för att inte tala om författare .., hennes bok "Krukmakare" är för mig en GULDGRUVA.

Amber sa...

Den boken är så vacker, tycker jag!

Elisabet. sa...

Amber: http://cikoria.blogspot.com/2006/08/om-bcker.html


Jag älskar den!