söndag 15 augusti 2010

Ovälkommet besök ..., och välkommet.



Som ett led i rehabiliteringen, tänker pv också göra krusbärsmarmelad.

Gissa hur snopen han blir när krusbärsbusken mot norr ser ut så här.

Totalt kal!

Men lätt som en plätt att plocka krusbären, förstås, ty likt ljusgröna julgranskulor hänger dom på kala grenar!


"Ja, men titta! Där är ju en kamrat!" kanske den tänker, den lille krabaten.

Och snabbt tar han med sig en av förbrytarna och googlar.

Jo, se där .., det är herr Krusbärsstekel som är den skyldige!



Så här vacker är den i närbild.

Men sen ringer telefonen och då får vi veta att vi får underbart välkommet besök!

Åååå, tänk .., idag ska jag få träffa den här madamen!

8 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Vilken söt!

Klimakteriehäxan sa...

Faktiskt en jättefin liten krabat - men hellre på bild än på bärbusken! Krusbär är väldigt gott, det är jag helt överens med den här inkräktaren om!

Elisabet. sa...

Anna J: det tycker inte pv .-)

Klimakteriehäxan: idag skulle jag ha haft ditt namn .., jag är dyngvåt av svett .., sååå kvavt är det!

Linda sa...

Rälia jur :)

Elisabet. sa...

LindaLotta: tycker du? Jag tycker att den är himla söt, men pv delar nog inte in åsikt .-)

Dragos sa...

Gillar bilden! Du har blivit en fena med kameran.
Ha det gott Elisabet

Elisabet. sa...

Dragos: åååå, nu blev jag glad! Såna fina ord från en duktig fotograf,-)

Mian sa...

Fin larv, men åh vilket glupskt monster!