måndag 16 augusti 2010

Tjej eller kvinna ....?


Igårkväll lyssnade jag till två helt, totalt underbara pärlor i P1.

Först Sommar med pianisten Staffan Scheja.

Hur intressant som helst!

Tillsammans med Pija Lindenbaum .., den för mig mest intressanta sommarprataren.

Och sedan ..., en tänkvärd pratkrönika med Mark Levengood.

Klicka på länken .., titta till höger på sidan ., under rubriken "Lyssna" .., där finns Mark.

Mark pratar, bland annat, om detta att vi aldrig vill bli vuxna .., att vi kvinnor, hur till åldern komna vi än är, prompt vill kalla oss tjejer.

Och männen är förstås eviga killar.

Klart hörvärt!

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Tack för tipset!

Passar bra att lyssna till när jag tar tag i diskhögen snart.

Efterlyssna som det heter.

Elisabet. sa...

Turtlegirl: jag tror att jag tyckte så mycket om det ...,dels för att han har ett behagligt och oprentiöst sätt att berätta på .., han är generös och förhäver sig verkligen inte .., och så här hans uppväxt så totalt olik min egen!

Cecilia N sa...

Scheja får vänta ett tag, men Mark ... han är ju bara så finurlig och bra.

Han och Bob Hansson.

gunnar i vaplan sa...

Scheja gick väldigt bra att somna till, han var skittråkig, Zzzzzzz.......!

baratradgard sa...

Jag tror inte att jag vågar lyssna till Mark för det är kanske en sanning jag inte vill få helt uttalad.

Men var finns handboken för en 52-åring? När vet man när man ska sluta handla linnen på HM? Lyssna på NRJ i bilradion? Flirta med 20åringen på macken? Ha rosarutig bikini? Hur vet man det???

Turtlan sa...

Oj då.... nu har jag lyssnat på Mark.

Å här som det pratas titt som tätt om att åka på Göta Kanal!
Något vi båda vill och tänk så kul det vore.

Men det låter ju smått farligt åka den där Kanalen ;-))

Den käre Mark träffar allt bra i sitt kåseri.

Skrattade till om det där med tjejerna som träffas över en bag in box.... Stämmer så bra så....

Åter TACK för tipset!

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, Mark är alltid Mark .., precis!

Gunnar: inte för mig ..,-)

baratradgard: haha .. ,men jag håller med! (Honom) På dejtingsidan stod det ofta ..."tjej 69 önskar träffa ungdomlig kille i 60-årsåldern". Jag tycker att det är patetiskt.

Turtlan: här är en till som vill åka på Göta Kanal ,-)