måndag 16 augusti 2010

Med posten ...



... kommer ännu mera vardagsglädje!

Två vykort, ååå, det är ju hur kul som helst!

Det övre är från Island och lyder som följer:

"Om ni någon gång ska åka på honeymoon - åk till Island ,-) !
Ön är magisk.! Solen strålar.
Jag sitter vid matbordet och ser ut över milsvida hedar, där får betar.
I horisonten ser jag Vestmannaöarna.
Till vänster Eyafjallajökul.

Vi har badat i en varm källa, omgiven av höga berg.
Vi har upplevt hisnande vattenfall.
Och lammkött som smälter i munnen.
Och jag har köpt en islandströja för 165 Sv Kr!!

Wonderful life!!
Kram Eva."



Saltram, Devon.
The Library.

Det andra är från min systerdotter Rita och hennes dotter Nathalie.

Den senare har fått ett stipendium för att studera Plymouths arkitektur under något visst århundrade och i två veckor ska hon vara i England och ägna sig åt studerandet.

Så här skriver Rita (som åkte dit bara en enda vecka).

"Gått backe upp och backe ner, fotat och fotat.
Kanske inte dina vyer, utan golvsocklar, stuprännor etc.
Det engelska vädret är .., engelskt.

På Saltram spelades Stolthet och Fördom in - här var vi länge.
England i chocktillstånd: jag har inte shoppat något alls, men Nathalie desto mera .., bara böcker!
Kram Rita & Nathalie."


Och eftersom det blev så mycken glädje i och med postens ankomst, vill jag meddela att räntan säkerligen är på väg upp.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Ja, jag har sagt det en massa gånger tidigare, men tål att upprepas; det är så himla roligt när det dimper ner post med handskriven adress!
Förstod genast att det var från Eva, när jag såg att det stod "Island" :) Och det låter verkligen jättehärligt!

baratradgard sa...

Ja det var väldigt vad du lullar omkring och har det bra! Själv lyckas jag inte ens med minsta lilla blogginlägg utan att KLAGA på nåt märker jag.

Istället för att gnälla över mina fröpåsar kunde jag ju jublat lite över att min brevbärare kom med nya Allt om Trädgård idag. Måste träna lite på positivt tänkande tror jag.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, handskrivna vykort är rena fröjden att få .-) Hellre det än räkningar ...

baratradgard: men bli inte FÖR positiv bara, det får man inte vara ..-)