tisdag 24 augusti 2010

Tisdagsfönstret ...



... finns i ett gult hus på en kulle.

Och natten har varit orolig.

Måhända är fullmånen på gång?

Mest hela natten har jag vänt och vridit mig och det har stormat och ösregnat och ett tag trodde jag att hustaket skulle lyfta och flyga sin kos.

På min väg till Hildas rum (jag ville läsa - pv sov .., och jag var rädd att väcka honom -) skulle jag försiktigt, försiktigt stänga sängkammardörren och döm om min förvåning när dörren bara faller rakt mot väggen med ett våldsamt brak!

Inte visste jag att sängkammardörren hade lossats från gångjärnen för att senare åtgärdas (målas eller nåt sånt)!

Det hedrar pv att han - inom loppet av en tiondelssekund - FLÖG upp ur sängen och ropade "men älskade vän, vad har hänt!", ja, han trodde att jordbävningsdånet var sambon som dråsade nerför trappan.

Nattro .., vad är det?

Och senare .., intill mig ..., sigge nilsson .., kråååååmande sig och inte en enda sekund kunde han ligga stilla.

pElle däremot, har tronat i sängkammaren hos pensionatsvärden och inte det minsta lilla bryr sig en äldre och distingerad kattherre om oväder.

Att han är nästan döv, kan möjligen vara en orsak.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag tror att du vände och vred dig på grund av det felaktiga användandet av namnet plättar för något som egentligen är pannkakor...

Det borde absolut finnas en liten EU-regel som reglerar vid vilken cirkulär diameter som en plätt övergår till en pannkaka!

:-)

S o F sa...

:) Intressanta nätter hos er.

"men älskade vän, vad har hänt!"
Verkligen hedervärt.
Heja pv!

För övrigt är det alltid fullmåne hos mig tydligen...

Varma regn-men-jag-ser-faktiskt-blå-himmel-just-nu-hälsningar!

Elisabet. sa...

Rexxie: hahaha .., ja, det skulle väl ha varit det då .-))

S o F: men natten till idag var det sju resor värre än annars! Jag hade ren ångest.