måndag 6 september 2010

Ord och mera ord ...



När Mian och Jan igår kom på besök (björnbärsplockande stod på agendan), hade dom med sig drivor av begagnade böcker, ja, helt perfekt till kommande pensionatsgäster, menade Mian.

Ja, men nånting så helt underbart!

Bland alla guldkornen hittade jag Harriet Hjorth och Kaj Beckmans bok "Blomstervandrningar", andra samlingen .., jag har själv den stora boken och älskar den högt och innerligt!

Den här lilla boken kommer att få hedersplats i bokhyllan, den som jag ska måla vit i veckan.



Och titta här!
Hur mycket läsning som helst och detta är en bara en b r å k d e l av det dom hade med sig!


Herr Werup.
Stenbock.
Fyller år dagen innan bloggmadamen.
Huruvida han har höger eller vänster tumme upp, förtäljer inte historien.

Det är härligt med ord.

Tänk, så tomt livet skulle vara UTAN alla bokstäverna!

I Magasinet Skåne finns bland annat ett reportage som handlar om Jacques Werup.

Denne författare som var - och säkert ännu är - en ytterst sympatisk kund i affären!

Alltid vänligt leende.



I magasinet finns även bilder från bageriet Söderberg & Sara.

Om ni tittar noga ser ni mitt favoritbröd, Petit - Levain, det kostar 30 kronor.

Två sådana köpte jag i lördags; ett till min storasyster och ett till oss här i det gula huset.

Ren och skär l y c k a.

Inget annat.

(Magasinet Skåne som är en sååå härlig tidning, kostar 49 kr.)

6 kommentarer:

Mian sa...

Och jag fick denna helt UNDERBARA bok med mig hem: Gröna sidan upp. Vilken lycka!

Mian sa...

En present från Elisabet alltså, till både Jan och mig.

Kesu sa...

Men vilket suveränt utbyte ni har! Smart idé med att ha böcker på pensionatet. Dylika, personliga inredningar (jo, bäcker är inredningar för mig) är jag knäsvag för. Jag kanske ska spara en låda till Landet Halland i stället för till Myrorna?

Elisabet. sa...

Kesu: ja, men visst är det finurligt, men Jan och Mian kommer ju med stora högar, så vi har ingen chans att återgälda det hela!

Ändå säger jag: javisst Kesu, har du vägarna förbi och har du böcker över, javisst, gärna!

Men lämna du också till Myrorna, dom behöver nog pengar till sin verksamhet.

(Såg du glorian som kom seglande och sedan cirklade ovanför mitt huvud ...?)

Kesu sa...

Jag tror ändå att du och Pv åtgärdar det på ert sätt. Det finns ju inget som säger bok för bok, liksom.

Oh ja, glorian strålade verkligen! :)

Mian sa...

Elisabet och Pv återgäldar med råge - tro mig!!