lördag 9 april 2011

Någon slags arkeologi ...


Robert deNiro i aktion ..., eller lillbrorsan.
I bakgrunden går storebror, han som avslutar sitt yrkesverksamma liv om någon vecka.

Ja, det skulle man kunna tro att dom småländska bröderna sysslar med.

I helgen är det tänkt att dräneringen runt Viking och Gunvors sommarhus ska bli klart.

Det är tanken.

Men när bröderna kommer till skott för att lägga ner dräneringsrören, ja, då visar det sig att gräsmatta och lera har rasat ner och lagt sig på botten och nu blir det till att handskyffla upp detta, innan rören kan komma på plats.



Och här, med rumpan i vädret, står pv och kämpar och sliter.

Själv har jag handlat gräsfrö och diverse annat och är hostig och förkyld, men lovar att komma med nybryggt kaffe om en timmes tid.


Vid infarten står deras bilar.

Ett par snyggskor pryder gräsmattan.

Så typiskt Göranssons!

Och just som jag ska åka, kommer grannarna Stig och Margareta.

Var gång jag möter dem i affären, fylls jag av värme.

Jag undrar om människor inser hur oändligt mycket ett vänligt hejande och kanske en varm kram betyder när man är nyinflyttad och inte känner så många?

Stig och Margareta, dom vet just det.

Dom vet också att en älg har besökt deras trädgårdsland, ja, i tron att det var en toalett.

Nu ska kaffet fixas och därefter stundar semlor från affären, 1 Alvedon,, tillsammansfika och en stund i solen.

Inga kommentarer: