måndag 21 maj 2012


Det bästa den här morgonen ....eller Barbro med stridsvana.

Ååå, vad jag älskar SVT!

Först ett inslag om en ung man som under lång tid fått sms och mobilsamtal från socialdemokratiska höjdare, vilka trott att dom hamnat hos Carin Jämtin (s). Det kom sms och vanliga samtal från Håkan Juholt och andra och den förvånade mobilägaren hade t.om. ringt socialdemokratiska kansliet och berättat om detta, ja, för att få ett slut på det hela, men samtalen fortsatte att komma.

Till slut spelade han med lite, utan att ljuga om sin identitet, ja, önskade Juholt God Jul och så.
Om detta satt den mycket sympaatiske killen och berättade i Gomorron-tv alldeles nyss och jag loooooog mest hela tiden!



Och medan jag fixade kaffet och hörde bryggaren sörrrpppla och doften singla sig in i vardagsrummet, såg och hörde jag fru Barbro Boström i Umeå, 101 år, berätta om när en inbrottstjuv trängde sig in hos henne och hur hon hytte med käppen och sa att han skulle pallra sig iväg, annars skulle han få pisk.

Ni är säkerligen många som redan har sett det här klippet, men om inte - ta er en titt -!!

Blir man inte glad av detta, då är det illa.

5 kommentarer:

SoF sa...

Älskar också SVT.

Tack för din goa kommentar hos mig idag.
Jag säger som Karlsson på taket:
"En vacker och genomklok och lagom tjock man (läs kvinna) i sina bästa år..."
Nåja. ;)

Tänk om man alltid kunde ha den positiva självbilden som han har/hade.
Men lagom tjock kan man ju i alla fall inte neka till. :)

Glada solskenshälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: för mig får du se ut precis hur du vill, jag tycker att du är en sån varm och go människa!

Sven Teglund sa...

Jag tycker att det var väldigt kul när hon hänvisade till kriget! Att hon har stridsvana, som sonen sa :)

Jessica sa...

Helt underbart!

Elisabet. sa...

Sven och Jessica: ja, visst blir man glad av det här reportaget! Vilken kvinna!!