torsdag 24 maj 2012

Innan jobbet ...


Ja, just så enahanda är mitt liv.
Det är till eller från jobbet eller efteråt och ömmande knän och ibland nån resa till Falkenberg eller Helsingborg.

Med fyra timmar kvar av frihet, går jag ner till stranden.
Harry får följa med och går för en gångs skull sååå lugnt och fint! 
Vid parkeringen möter vi en ung kvinna med två barn; två töser i likadana sommarklänningar.
Harry viftar på svansen.

Och det kan väl aldrig bli vackrare än just nu, i maj?
I dikesrenen växer förgät-mig-ej och maskrosor och vita blommor som jag inte presenterats för.

 
Igår var det isbitar i havet - idag är det ljummet -!
Två gånger badar jag .., dyker .., simmar ett par längder .., allt medan harry förvånat tittar åt mitt håll.
Va?
Vart tog matte vägen?
Efteråt går vi över ängen och följer stigen där jag i fjol såg en orm.

 Och nu blommar Eckes syrénhäck och fruktträdets blommor svävar som vita moln mot himlen!

Se där .,. där står Eckes fru Britt - hon som jag tycker är så ofattbart vacker - och ansar buskarna!
En stunds småprat ("menar du att det gick att bada idag ..!"säger hon häpet) och Ecke, som numera ser förfärligt dåligt, kommer lunkande och han har halmhatt på huvudet och harry blir rädd och vågar sig nästan inte fram .., "men kom nu lille harry, du är då den gladaste hund jag har träffat!" säger Ecke, men harry kryyyper försiktigt .. och gömmer sig bakom mattes ben.

Och nu är det precis en och en halv timme tills jag ska moppa iväg och i morgon är jag ledig och på söndag åker vi nog till Ystad och tittar in på Åbergs Trädgård och kanske lunch eller middag på Marinan .., ååå, så jag längtar!

4 kommentarer:

SoF sa...

Antecknar: Badsäsongen inledd. :)

Fourmum sa...

Det är så vackert nu och dessutom vackert väder :)

Ulrika sa...

Underbart!

Och som jag längtar efter att träffa Harry! :-)

mossfolk sa...

Idag är det nästan så att till och med jag är sugen på ett dopp... men det får nog vänta några veckor.
Och förgätmigej är så söta! En av mina absoluta favoritblommor (tillsammans med blåsippor).