onsdag 23 maj 2012

Sista akten ...


I maj månad är det inte bara jag som är trött efter arbetsdagens slut, även pv tappar fart.

"Ja, det är mycket nu .., rättning av nationella prov och utvecklingssamtal inte minst ..", säger han.

Han är mentalt trött, jag har ont i mina knän.

Från tv:n har vi lyssnat till mindre trevliga vittnesmål från Lundsbergs internatskola (det är alltså där framtidens ledare ska fostras ., bäva månde vi!) och senare: om den italienska maffian.

Cosa Nostra.
Död och Förintelse.
Sorg och Förtvivlan.

Tur att man inte bor på Sicilien, tänker jag.

Det är onsdagkväll i maj år 2012.

Genom söderfönstret som står helt öppet, hörs fågelkvitter.


5 kommentarer:

Mian sa...

Här sjunger koltrasten i kyrkparken, kl 22.19.
Sovrumsfönstret står på glänt och jag tycker mig känna en mycket svag blomdoft trots att jag bor mitt i stan.

Turtlan sa...

Här står balkongdörren på vid gavel. Trött och sliten efter en dag i bilen i tjänsten.

Känner mig sliten och funderar allvarligt (!) på hur jag ska orka med det här jobbet?

Men sommarvädret gläder mig och det tycks fortsätta till helgen.

Natti!

Elisabet. sa...

Mian: när jag körde moppe hem vid halv nio doftade det så underbart att det inte var sant!! Hägg (bäst!!) och syre'n och annat som jag inte kan namnet på! Nu, halv elva, är det alldeles tyst ute!

Turtlan: ja, jag funderar ofta över samma sak..., HUR ska jag orka i sju år till? Det finns inte på kartan!

Turtlan sa...

... på Radion handlar det om bloggar hör jag nu :-)

Cecilia N sa...

Var det det här programmet du tänkte på, Turtlan?