söndag 24 juni 2012

annannan i porto berättar om sin glädje...

Bilden har jag helt fräckt norpat från annanns blogg.
Visst är hon vacker!
Och tröjan har hon stickat själv.
 
Hej Elisabet,

Bäst i veckan som gick var att jag firade min födelsedag en vecka försent med att ha födelsedagskaffe hemma i föräldrahemmet med pappa, moster, farbror och faster och en kusin med familj på plats.

Jag har inte firat födelsedag med släkt och svensk familj på många, många år.
Och på själva födelsedagen i år satt jag och ringde efter pappa som blivit akut inlagd med lunginflammation på samma sjukhus där han suttit och väntat på att jag skulle födas precis fyrtiotvå år tidigare.

Då bestämde jag att om han var något så när frisk en vecka senare skulle vi fira min födelsedag då.

Och så blev det. Tårtan blev god dessutom!

Dagen därpå kom jag hem till Porto och P och katten och vinsten i lotteriet.
Och Portugal vann över Holland i kvartsfinalen.
Det var också bra!

Hälsn. annannan.

4 kommentarer:

bettankax sa...

Ja hon är jättefin:)

Cecilia N sa...

Krya på din pappa, annannan

annannan sa...

Tack ni snälla söta. Pappa mår mycket bättre - tack vare att han lider av sjuk-man-syndromet hann han inte gå och dra på skiten länge och blir nog också återställd snabbt.

Elisabet. sa...

Så bra med din pappa! Man tycker sig nästan känna honom, efter allt det du skrivit om honom ,-)