måndag 20 augusti 2012

Anne i Mantorp om sitt bästa ...

Hej Elisabet!

Jag ger inte upp hoppet om att vinna i lotteriet, särskilt den här veckan när det lottas ut så
fina, värmande tossor, så här kommer mitt bästa.
Här är vinsten som Anne drömmer om ....
En mycket trevlig vecka har det varit och det allra bästa var premiären av Bondens marknad.
Åh så underbart att flanera runt bland stånden och smaka på allehanda godsaker, allt från
inlagda gurkor till strutskorvar och hemmagjorda ostar. Och dofterna av nyss upptagen lök
och potatis, alla blommor och stora knippor av dill. Som tur är så blir det marknad ända fram
till oktober så jag kan riktigt gotta mig i alla delikatesser.

Den här gången handlade jag cocktailtomater, snabbsaltad gurka, potatis, silverlök, paprika,
bönor, liljor, rökt lax (specialkryddad), ost, stenugnsbakat bröd och hade armarna orkat med
att bära mer så hade det funnits mycket mera godsaker som lockat. Men det får bli nästa
gång.

Kram från Anne i Mantorp som älskar augusti mest av alla månader.

Inga kommentarer: