tisdag 7 augusti 2012

Turtlan om sitt bästa ...

Det har varit flera fina DBIV sista veckan.

Härlig musik på lördag kväll. Vi njöt i kvällssolen vid vackra Sillegården.

Bilden från Aftonbladet. Lisas mamma kramar om sin dotter.
Men det som kommer upp i minnet så här i OS tider är den kämpande Lisa Nordén.
Tänker på när hon spurtar till sig ett OS silver bara nio tusendelar från ett guld.
Nio tusendelar. Går det att mäta tänker jag?

Efter att ha simmat, cyklat och sen sprungit i nästan två timmar så har hon lite till att ge de sista meterna. Imponerande!
Jag hojtade "Lisa Lisa Lisa!" här i soffan när hon sprang de sista meterna.  
Så nära nära hon var.

Det blev ett silver och det är stort!
Tänk så många timmars träning det ligger bakom. Skriver imponerande en gång till.

Så mitt lilla bidrag till DBIV blev ett OS bidrag så här i OS tider.
Jo jag är lite OS kär. Det kanske märks.

Turtlan.

// Läs gärna om Turtlans funderingar angående en semesterresa senare i höst och hjälp henne med tips!

1 kommentar:

Turtlan sa...

Tack köra Du! Roligt att Du sprider min fråga!

Aloha!