tisdag 15 januari 2013


Lyckligast i världen ....

Det blir man när telefonen ringer och så säger en röst .."är det Elisabet?", med betoning på iii:et i Elisabet.

Jag säger att det är det.

Då börjar plötsligt en klass med sexåringar att sjunga ja-må-hon-leva och jag står i lilla rummet här och tårarna strömmar nerför kinden ..., som en liten bäck blir det .., och dom hurrar och har sig.

Vem hittade nu på detta?

Jo, Tankevågor i Sthlm, hon som är "fröken" till dom där raringarna!!

T a c k  snälla, rara, underbara!




20 kommentarer:

SoF sa...

Är det din födelsedag idag Elisabet?

...å på tulpanens dag. Då kan det kanske tänkas bli någon sådan bukett idag.

Stort Varmt Grattis från mig och maken!
♥ ♥ ♥

Elisabet. sa...

SoF: ja, det är födelsedag idag och jag är så varm i hjärtat. Så mycket värme och kärlek. Precis som när ni körde upp på infarten .., jag kände likadant då!

mellansystern sa...

Hej och grattis på din stora dag idag. Vår kusin Agneta fyller 60 den 24 januari och jag följer tätt efter.
Tänk att vi är 3 kusiner som fyller år samma månad och både Agneta och jag har namnet Elisabet som andra namn.

Kram från kusinen

Monica i Lysekil sa...

Hjärtliga Gratulationer på Födelsedagen Elisabet!
Jag önskar dig en härlig fortsättning på dagen, som jag ser har börjat bra!
Kram från Monica

Cecilia N sa...

Men grattis, Elisabet!
Jag har dålig koll, tur att det finns andra som kan visa vägen.

Ulrika sa...

Så underbart!!

Jag har ju redan grattat på FB, men GRATTIS igen, du UNDERBARA människa!

Jättekram från ett snövirvlande Striberg

Biggan sa...

Grattis till dig-du goa glädjespridare på födelsedagen!
Så kul Elisabet att du är Stenbock,som jag...
När jag fyllde för någon vecka sedan upplevde jag nästan det du nyss gjort...min väninna från Canada ringde och grattade, jag hulkade och tårarna rann, vilken överraskning.
Hoppas du får en fin dag. Kram från Hudik-Biggan

Anonym sa...

GRATTIS TILL DIG!

KRAM FRÅN Lena i Gävle

Mian sa...

Grattis Elisabet!
Jan hälsar och hurrar.

Anonym sa...

Grattis Grattis!!! Kram Åsa

Anonym sa...

Grattis Grattis!!! Kram Åsa

Evas blogg sa...

Men vilken underbar uppvaktning!! Än en gång GRATTIS!

mossfolk sa...

Grattis på födelsedagen! Vilken härlig uppvaktning :)

Anonym sa...

Happy birthday to you......


Varmt grattis

från

Lillan i Cornwall

Kattis sa...

Vad härligt, med så fina gratulationer! :) Hoppas att du har haft en fin dag, med många paket och mycket tårta.

Tankevågor sa...

Varsågod, du snälla, rara och underbara! Du ska veta att mina barn tyckte det var så roligt att överraska dig. Alla satt uppradade i en stor hörnsoffa och jag hade förvarnat dom om att det kanske skulle vara så att du inte var hemma....kanske ute och gick med hunden. Men om så skulle de klämma i och en av mina pojkar skulle utbringa ett fyrfaldigt leve....han var sååå beredd och koncentrerad på sin uppgift.

Sen när vi lagt på sa en av mina flickor: Hon lät faktiskt riktigt glad! :-)

Hoppas du har haft en riktigt bra och härlig födelsedag på alla vis!

/ Lisbeth

Anonym sa...

Grattis Elisabet! Vilken dag! Roligt iniativ av Lisbeth. / Lena

bettankax sa...

Å vilken härlig present:) Så gulligt och påhittigt.

Elisabet. sa...

Till er alla: nej, jag har undanbett mig presenter (men tack Eva och Bettankax och Anne i Mantorp ...., ni är ju egensinniga och gör som ni vill ,-), sagt till pv att han kan få köpa mig en hårtork om han absolut vill ge nånting, annars behöver jag inget .., Emma har utlovat tre fönsterbilder (jag har bett ...), annars .l., nej, jag blir lika glad för en hälsning!

Den här dagen blev så underbar .., jag tror att det är mitt livs bästa födelsedag.

Jag vet hur lätt det är att klicka i en grattisnotis på FB, men det spelar ingen roll .., jag blir ÄNDÅ så varm i hjärtat och sååå glad, även om jag vet allt det där.

Och Lisbeth: det finns inte ord för hur glad jag blev över sången!
Jag berättade det för flera kunder och för arbetskamraterna .... och sitter och ler stort nu när jag skriver det här.

Och till er andra: I love You!
Bettankax: I love You, too! Anthon Berg är - som du vet - mina favoriter!

Eva på Frösön: UNDERBARA kort!!! Och tack för portobidrag!

Anne i Mantorp! Tack för portobidrag, kort och inköpslistan! Såå snällt!

Eva i Tyresö sa...

Vilket oerhört fint uppvaktande!
Sång. Härligt!
Ja det är ju härligt med folk som håller reda på födelsedagar.
Kram nu dagen efter i alla fall!