söndag 24 februari 2013

Klockan 4:49 ...


Och nu är jag så pigg och alert, så nu spelar det ingen roll att jag inte har kunnat sova.
Man hinner mycket på natten.

Jag har packat det sista .., börjat elda i pannan ..., tagit mig en macka med gravad lax på ..,
och är så tacksam för att min f.d. svägerska ska sköta om hus och katt medan vi är borta.

Och när jag letar en bild på henne, snavar jag i stället över en bild av mamma - den är från malåsidan som Ulf Bergström sköter om - och alldeles varm i hjärtat blir jag när jag tittar på den.

Pappa brukade kalla mig för "Brännbergs-Frida" när jag var liten - det berodde på att jag så ofta tittade in hos grannarna -, kanske för att det oftast bara var just pappa och jag själv som var hemma.
Det blev väl för enjängt, förstås.

På bilden sitter alltså mamma och Frida Lundström och mamma har kjol som vanligt och det tjocka håret i hästsvans.
Titta, så ömsint dom håller om varandras händer!

Nu ska jag lägga mig och vila en stund på soffan Ektorp.

Om en timme lär pv ska stiga upp.


3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Ja det allra bästa är att du inte retar upp dig......då ska du se sömnen kommer igen.

Elisabet. sa...

Eva: nu, på plats i Sälen ..., ska det nog gå bra.

Anonym sa...

Har du läst boken "Babels torn i Bojtiken" ? Så mysigt och säkert känner du igen en del i boken.
Kram Lotha