torsdag 21 mars 2013

Dagens fönster och hej på dig du, pv!


Vaknar vid fyra .., lyssnar till kaffeprat i P4 .., en äldre farbror från Småland som berättar att han dricker tre koppar kaffe per dag - varken mer eller mindre - ...,  somnar om .., drömmer om Ringvägen i Malå .., hör - så där i bakgrunden - hur pv stökar och gör sig klar att cykla till jobbet.

Intill mig ligger harry ihopkurad.

När klockan är sju, stiger jag upp.
Ställer mig vid söderfönstret och tittar ut.

Det är då jag upptäcker den lilla hälsningen på bilrutan.


4 kommentarer:

SoF sa...

Det behövs inga blommor och choklad...en liten hej-hälsning i snön gör att man blir lika varm i hjärtat.
(tycker jag)

Elisabet. sa...

SoF: precis så tycker jag med!
Jag kan säga att jag looooog genast ,-)

Turtlan sa...

Jag brukar få ett hjärta runtom såna hälsningar.
Men det kanske är lite för romantisk ;-))

Elisabet. sa...

Turtlan: han frös väl om händerna ,-))
Och så vet han ju att jag inte är så värst romantisk ,-)