tisdag 19 mars 2013

Det bästa för Cruella i Stockholm ....

Bild: fladdrande flaggor på Råå, utanför Helsingborg. Bilden togs för flera år sedan.

Hej!

Jag hoppas allt att det ska fortsätta, uppmuntringslotteriet, för även om jag inte bidrar själv så ofta så är det roligt att läsa om andras vardagsglädje!

I vår familj är det lite turbulens just nu, inte på något livsavgörande vis, men mycket bara. Skolbekymmer, förestående Kinaflytt (jo, du läste rätt!) och allt
som är förbundet med den, gymnasieval och en massa jobb.
Det virvlar.

Desto roligare då när jag tar mig i kragen och gör något utöver det vanliga!

I helgen var vi bjudna till goda vänner i Roslagen på St Patricksfirande och dottern
och jag åkte dit. Det var så himla kul!

Glada människor, frågesport, allsång, Irish dancing där dottern deltog med liv och lust och tjoade runt bland pensionärer och allehanda obekanta, värmande brasor, god whiskey, sköna pratstunder och så en ensam ispromenad i solen innan vi tog bussen hem igen.

Och på bussen hade vi så himla bra samtal om sånt som annars kan verka lite tjatigt - skola, betyg, framtidsplaner.

På kvällen var vi på konsert en kort bit söder om stan där dotterns gospelkör verkligen lyfte taket. Och när vi gick hem var det norrsken:-)

Cruella/Helena.

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Helena: Ska ni flytta till Kina?!

cruella sa...

Eva: Ja, tänk! Maken åker redan på söndag och jag och de två yngsta tonåringarna hänger på i augusti. Det rör sig om ett skolår för mig och barnen. Hisnande. Och mycket att tänka på.

Elisabet. sa...

Men helt otroligt!! Lycka till och tänk, vilka härliga fönster som man kanske kan önska sig från den kinesiska horisonten ,-)

cruella sa...

Jodu, E. Det blir både fotat och skrivet och fönstrat!

Elisabet. sa...

cruella: jag LÄNGTAR!! Shimla spännande! När bär det av?

Elisabet. sa...

Ps. Ja, det ser jag ju nu ...., när det bär iväg. Ds.

Evas blogg sa...

Men vad roligt! Var i Kina?

Bloggblad sa...

Men vad spännande Helena!!! Tänk vad mycket jag får veta genom Elisabets blogg, som jag aldrig skulle få veta annars!

Lycka till med Kina!