onsdag 24 april 2013

Det bästa för Turtlan i Värmland ...

Foto: Turtlan .., en annan pub - i Dublin -.

Hej!

En lördag i april blir mitt Veckans Bästa. den blev så bra, kul och såna ord.

Började med att jag och bästa kompis B samåkte till Uppväxtstaden för att hälsa på.

Först ett - Hej och hur är det till hennes nyligen höftopererade 84-årige pappa som bor kvar i fina huset ute på landet. han så kry ut trots tuffa dagar efter sin operation.
Sen åkte jag vidare till min bror och där hojtade grannarna till när jag kom och det blev kaffe på deras veranda i vårsolen. Prat om ditt och datt om både långt bort och nära. 

Hämtade upp mamma för en tur till affären och lite annat. Sen blev det middag på matstället runt hörnet. Herre je vilka portioner de har där! Hälften är nog! Lämnade ungefär hälften....
Hämtade åter upp bästa kompis B för hemfärd. Vi svängde in till M på hemvägen och där var käre tvillingbror A på besök. De hade varit på en spännande sak på dagen men än så länge hemlig. Mycket hemlig!

Sen hoppar vi till kvällen och mat ute på en irländsk pub här i staden med M, bror A, lillasyster och så jag. Servitrisen log lite pilimarigt när ingen av oss beställde öl på puben. -Vi är väl lite konstiga sa vi.
Men de hade ingen glass när det var dags för dessert så vi vandrade bort till McD. Där finns det i alla fall glass! Med chokladsås!

Där satt vi och åt glass vi fyra och avrundade en lördag som blir min veckans Bästa!

Tack för mig :-)

Turtlan

4 kommentarer:

Turtlan sa...

En bild har nu susat iväg till Lotteriansvarige i gula huset :-)

Tack för glassbilden så länge!
En top Hat lyx tack, eller en Krokant för min del.

Vilket år kan den komma ifrån? Sent 70 tal?

Anonym sa...

Jodå, den puben har man besökt ett antal gånger...
Hedgren

cruella sa...

Det bästa med den puben på min tid var hänget utanför varma sommarkvällar. Rena gatufesten, det var alltså inte så noga om man tog med sig öl och drink ut...

Elisabet. sa...

Turtlan: det fixade sig när datorn fått vila över natten ,-)

Hedgren och cruella: ja, det är nog många svenskar har öppnat (och stängt) den dörren ,-)