måndag 22 april 2013

Vikten av storasystrar ....


När min ena dotter kom in akut på ett av Stockholms sjukhus och där fick höra sin storasysters röst i korridoren, berättade hon hur överlycklig och lättad hon blev!

Ååå, vad det kändes tryggt!

Idag har jag legat pall precis hela tiden och fått feber och känt mig förfärligt bedrövad.

Då ringde jag till min störstasyster, hon som bor i Skåne, men där var inget svar.

Och jag ringde och ringde och ringde.

Njet.

För en stund sedan fick jag tag i henne - jo, dom hade varit i Lomma och målat en lägenhet -.

"Men ååå, hur du låter! Kära värld! Är dusjuk!" sa hon på en gång.

Sen var hon bara underbart tröstande och snäll och jag tänkte att .., ååå, så bra det är med storasystrar (som dessutom är sjuksköterskor) och som säger snälla saker och låter ömsinta på rösten.

Det var precis vad jag tänkte på.

Och sen kom pv hem med djupfryst pizza och kanske att man överlever den här dagen också.

Kanske.

7 kommentarer:

Kattis sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Jag tror minsann att madamen har drabbats av en elak manlig förkylning.
Inget att leka med, vill jag poängtera.
PV

Elisabet. sa...

Kattis: tack snälla!

PV: nej, jag förstår det nu ,-)

Ruta Ett sa...

Tocket elände! Bli frisk fort!
(Det är en order!)

Monet sa...

Oj, oj, Elisabet. Ibland blir man faktiskt fruktansvärt sjuk av "förkylning", manlig eller kvinnlig. Vi har haft ett elände med infektioner den här våren och många hemma i Sverige också. Sköt om dig och bli frisk snart!

Eva i Tyresö sa...

Tänk så trist att behöva bli så nersatt MEN det går över.....
Finns det något som du tror mildrar så använd det.....Alvedon?
Nezeril? Varmt te? och bra TV?

Elisabet. sa...

Monet, Ruta Ett och Eva i Tyresö: det här är andra gången jag blir totalt däckad av vanlig influensa.
Feber, huvudvärk (pann-värk egentligen), ont i kroppen .., totalt kraftlös.

På bordet finns papper, Nezeril, Alvedon, honungste och Vick Honung Frisk.

Sen är det bara att hoppas.

Det är klart att det går över och jag är glad att det inte är strålande sol. Det regnar och passar perfekt till soffläget ,-)