fredag 21 juni 2013

Bilder från två dagar som gått ...


Det finns säkert bloggvänner som tror att innehavaren av den här sidan hastigt och lustigt har gått hädan, men så är icke fallet. 
Jag har bara haft mycket att göra.
Igår var det jobb och så kom Anna och Micke och lilla Nelly och idag ännu mera jobb och lååååånga köer, men ändå, allt fungerade jättebra! 
Till min oerhörda glädje dök Fru Grå - kund i affären i Ystad - med make upp framför mig i kassan och det blev stort och varmt kramkalas! 
Vilken glädje!
På bilden syns My .., alltid glad och varm och go. 
Tidigare har hon arbetat i charken, men nu är det mest kassan som gäller.
Precis som de övriga har My nyligen tagit studenten. 
Nu ska hon läsa vidare i Lund.
Tro mig på mitt ord, hon kommer att bli chef eller egen företagare.



Idag i fikarummet.
Peter sitter med sin mobil som vanligt.
Överlycklig är han .., nu har såväl han (som jag själv) semester!
Till höger syns kolonialansvarige butikschefen (men inte ägaren) Mattias.
Det är han och flickvännen som ska bo i det gula huset, tillsammans med labradoren Elvis, ja, när vi är på holiday.
Och tänk, om några månader blir Mattias tvåbarnspappa - på en gång -!
Ni skulle ha sett honom dagen efter att han och den blivande mamman varit på ultraljud och upptäckte två barn, i stället för ett.
Omtumlad .., det var bara förnamnet!


Det var ju Efit häromdagen, men det missade jag helt och hållet!
Men halv fem kom jag i alla fall ihåg att ta en bild.


Underbara arbetskamraten Lena förärade mig en så vacker midsommarkrans att ha runt huvudet och den här lilla tösen, hon berättade att hon minsann också hade en krans som dom gjort på dagis.
"Fast fröken mätte runt huvet ...", sa hon leende.


I eftermiddag .., vi står i fikarummet och pysslar om våra kransar.
Jag tror nog att hälften av alla kunder kommenterade dem.


På bordet i fikarummet låg en massa utskrivna bilder som chefen tagit idag.
Så här såg fruktdisken ut i morse!
Allt var välfyllt och fint.


Josefine började en timme efter mig idag och vi arbetar ofta kväll tillsammans.
Sååå rar och fin!
Och d u k t i g.
Hon är nog den enda av dom nyblivna studenterna som arbetar hos oss, som INTE ska studera vidare på en gång. Nej, hon tänker resa och bland annat besöka Australien där hon har tillbringat några månader av sitt liv.
Sen funderar på hon att läsa till läkare eller civilingenjör.


När arbetsdagen var tillända, hittade jag den här buketten på min moped.
Vilken glädje!
Inte en susning har jag vem som lagt dit dem .., kan man kanske gissa på Eva från Tyresö?

Och idag har det varit midsommarafton och Lena - som gjort kransarna - bjöd oss arbetskamrater på en ljuvlig laxtårta av nåt slag .., och efter arbetsdagens slut har harry lärt sig gå fot - AP förstås - han gick som vore han klistrad vid hennes sida ...(tämligen knäckande ...), nu sitter pv och spelar Geni med Hilda och Patrik, allt medan det övriga sällskapet har tackat för sig och gått i säng.

Det ska jag med göra.
Jag hoppas alla bloggvänner/läsare har haft och har en underbar midsommarafton!

(Ps. Regnet kom  P R E C I S  när vi satt oss ute på altanen och skulle äta sill och allt det andra.
Det blev som i reklamfilmen! Ds.

4 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Du är så härlig! Det måste vara underbart att finnas i din närhet och smittas av din glädje och omtanke! Och så kul att de visar sin uppskattning med en blombukett!

Glad midsommarafton!!

mossfolk sa...

Men vad gulligt med buketten på mopeden! Och vilka fina kransar ni hade. Jag undrade som just var du tog vägen på med din efit-dag, den började ju så bra ;)

Eva i Tyresö sa...

Ja det är kul att vara i närheten av Elisabet. Glädjen smittar. En del människor ger energi.

Elisabet. sa...

Sven: nu har du nog missförstått .., det var inte jag som gjort tårtan eller kransarna! Och arbetskamraterna är helt underbara!

mossfolk: visst är det! Det var vansinnigt med folk i affären och inte en tanke hade jag på Efit ,-)

Eva: detsamma!