söndag 16 juni 2013

Efteråt kände jag mig glad ...


Sover oroligt hela natten.
Vaknar av och till .., försöker hitta en bättre sovställning.
Viftar med benen.

När morgonen är kommen känner jag mig missövd.
Lyssnar till Språket i P1, alltid lika intressant.
Bäddar.
Ordnar med frukost.

Efteråt tar jag dagens tidning - som visar sig vara gårdagens - och lägger mig på soffan.
Läser förstrött.
Tittar igenom dödsannonserna, tänker att man ser på namnen ungefär när människor är födda.
Barbro ..,  det är sånt som barn inte heter numera.
Inte Elisabet heller, för den delen.

Och där är en annons för Inga, född 1925.
Den läser jag.
"Gått upp i rök och damm ...".
Jag ler för mig själv .., tänker att så hade mamma kunnat uttrycka det.
Och själva versen - författad av Kristina Lugn - är helt underbar!


Sen läser jag en liten pytteartikel om Rod Stewart och ler mest hela tiden.
Och Rod - som jag alltid har tyckt om -, berättar att han s-t-r-e-t-c-h-a-r  flera gånger per dag, men det är klart, har man en fru som är tjugosex år yngre, då vill det nog till att man håller sig i form, tänker jag.

På lördagarna äter han en romantisk måltid (levande ljus till), därefter väntar stretching och sen "ligger han med sin fru".

Ja, ordning och reda ska det vara.

Sen lägger jag ifrån mig tidningen.

Ler för mig själv.

Nu känns det bättre.



3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

"Gått upp i rök och damm".

Det var ju bra, för det stämmer ju speciellt om man blir kremerad.

bettankax sa...

Så bra!! I love you och dina härliga inlägg:)))

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, den var härligt chosefri och jordnära den dödsannonsen ,-)
Undrar hur hon var den här kvinnan. Det är vad jag funderar på.
Jag tror att jag hade tyckt om henne.

bettankax: I love You, too! Jättemycket!