onsdag 5 juni 2013

E-kaffe till Sivan ...


Igårkväll, just när vi var färdiga och skulle lämna butiken, kom Johanna och gav mig en liten bunt med inköpslistor som hon och övriga arbetskamrater hade sparat till mig.

Förstår ni hur glad man blir då?


Själva  o m t a n k e n! 
Dom tycker såklart att detta inköpslistesamlande är totalt vansinnigt, men ändå .., så hittar jag ofta små buntar med listor, prydligt fastsatta med ett gem.


Ibland sitter en bunt vid min tidlapp på anslagstavlan och varje gång blir jag lika glad.

Så är det verkligen .., att det är inte alltid det där storslagna som gör hjärtat varmt .., det räcker så gott med en liten bunt med inköpslistor!

4 kommentarer:

Monet sa...

Och någon har noterat sitt dagliga blodtryck på lappen också. Den första.

Roligt med särskrivningarna också. Knäcke Bröd:-)

Många äter ju helt galet, det ser man. Vitt vetemjöl och så kemikaliebombem Milda. Inge bra!

Elisabet. sa...

Monet: ja, det där med blodtrycket såg jag också och det ser ju bra ut ,-)

Här äts det såväl bröd - bakat på vitt vetemjöl - som steks kotlett i Milda ..., det är nog bara döden som väntar ,-)

Monet sa...

Gör dig själv en tjänst - gå åtminstone över till riktigt smör. Ren naturprodukt i jämförelse med kemikaliesoppan Milda. Googla och låt dig förfäras!

Vitt mjöl är rena sockerbomben, kan man äta bröd med lite långsammare kolhydrater mår både hjärtan och knän bra och och livslängden förlängs. Men" vi gårmot döden vart vi går" så det finns inga garantier:-)

Elisabet. sa...

Monet: det är inte ofta vi har Milda - vi har lika ofta smör och ännu oftare olivolja -!

Det är likadant med bröd - vi äter såväl vitt, som grövre -.

Jag är helt medveten om hur man borde leva, enligt alla kostexperter, men jag väljer också att äta det jag tycker är gott.

Mitt mål är inte att bli hundra år, jag är så tacksam för det som blir och fortsätter nog med pv:s gifflar och lite annat onyttigt ,-)

Men tack för omtanken!