torsdag 3 oktober 2013

Så var det klart ...


Ikväll har jag läst ut boken till höger på bilden, den som blivit så omskriven och som så många har rekommenderat.

Vad tyckte jag då?

Jo, jag tyckte att den var "för mycket".
För mycket av det mesta .., ett ständigt upprepande av ovänskapen mellan Ove och Rune .., och väldigt starka .., ja, nästan karikatyrer av människorna.

Ett par gånger gapskrattade jag högt - körlektionen, t.ex. -, och när repet gick av ..., men ibland kändes det som att jag läste en bok om ..., Åsa-Nisse.
(Där fanns ömsinta stycken också, det ska sägas).

På en skala från 1 - 5, ger jag den ... en 2:a och nu ska jag titta på hur dom stora tidningarna har betygsatt boken.

Svenska Dagbladets recensent skriver så här.

Och i DN stod det så här.

På bloggen Bokhora kunde man läsa följande.

Ja, det är bara att inse att jag inte tycker som recensenterna. 

I morgon ska jag ta mig an Little Bee.

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Jag har läst ut Fridolins bok om morfar. Den tyckte jag var mycket intressant och så måningom mycket fängslande. Först tyckte jag språket var lite svagt men det tog sig. (minst en fyra)
Jag har skrivit en hälsning till Gustav Fridolin och tackat för du gav mig adressen till riksdagshuset! Vår dotter fick nu låna den......