tisdag 26 november 2013

Dagens bord ...



Sonen sa en gång att det mest typiska för mamma (mig alltså), det var röran på bordet.
Och så räknade han upp allt som brukar finnas där.

Det var pennor, kameran, ljus, tändare eller tändstickor, RX-lim och ofta även små pluppar av intorkat lim som hamnat på duken .., kort, tidningar och böcker.

Se där!

Han hade alldeles rätt!

Så här ser det ut just nu, i skrivande stund.

Zoegakaffe i älsklingskoppen från Skärhamn i Bohuslän .., ett julljus som brinner .., några vinster i uppmuntringslotteriet .., pennorna .. ,ett suddgummi som blev över efter paketinslagningen till Julklappshjälpen .., tejp .., och lite annat rat.

Ute är det ljust och fint .., och kyligt!
Fem minusgrader nära havet känns som tio och  harry ville inte ens gå på kissrunda.

Jobb från ett till åtta .., i morgon stundar tågresa till Göteborg och konserten där den storartade Ann ska delta med sin stämma .., sen räkor och vin hemma hos Ann och hennes piteåfödde make .., (vi kan väl knappast putta ut honom ...?) tillsammans med Mian från Falköping och Annika från Kävlinge och sist av allt övernattning på hotell Örgryte.
Spännande!
Som en liten mini-bloggträff.

Här ligger Ann på golvet i min lilla 1:a.

Första gången jag träffade Ann, var på bloggträffen i Ystad och det måste vara många år sedan, sju, åtta kanske? Då övernattade hon och Ulrika i min lilla lägenhet.
Mian och Annika dök upp på nästa träff, i Steninge och jag minns även ett besök hos Annika i Kävlinge, tillsammans med Ulrika, jodå.

På Annikas balkong i Kävlinge ...

Tänk, så mycket glädje tack vare bloggeriet! 


3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Så där ser vårt köksbord ut ganska ofta. Jag sitter helst där och jobbar. Ha det nu så fint i Götet!

Mian sa...

Yippee!
I morgon ska vi ses. Och lyssna på gospel.
Det ska bli så himla mysigt.

Ruta Ett sa...

Jag minns så tydligt när jag första gången kom till Ystad på bloggträff. Jag hade inte träffat någon av alla som var med, men jag kände mig så välkomnad av dig och Ulrika - och luftmadrassen som läckte och fick blåsas upp på nytt mitt i natten!
Åh, så roligt det var och det kommer att bli minst lika roligt i morgon - hoppas jag!