lördag 30 november 2013

Läser i morgontidningen ....


.... och tänker att i det här fallet håller jag verkligen med Jenny Fridh.

Och så kommer jag ihåg Den Mycket Upprörda kvinnan som kom in i lilla kvartersbutiken i Ystad och slängde fram ett paket inplastad salladskål som hon köpt.

Inne bland salladskålsbladen hade kvinnan upptäckt en fluga och detta var nu det värsta hon hade varit med om ..., och jag sa att det visade väl i alla fall att salladen inte vara så våldsamt besprutad och sallad som växer utomhus .., tror man verkligen att den inte får besök av flugor?

Det var vad jag tänkte på när jag läste den här artikeln.

Och jag tycker att Jenny Fridh har helt rätt.




8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Vi hittade en liten grön larv i en sallad på en lunchrestaurang. Den var pigg och såg rätt glad och lycklig ut där den "krokade sig fram" över bladen.

Det togs som ett kvalitetstecken av oss. Larven fick flytta. Vi åt upp salladen.

Rexxie sa...

Jag måste erkänna att jag är tämligen trött på folk som hittar saker i sin mat och som omedelbums springer till kvällstidningarna och talar ut om hur deras liv är förstörda för all framtid..

Bra Bert!

Jessica sa...

Tänkte samma sak då detta var på tapeten.
Galet i mina ögon.
Man blir ju mörkrädd.

Anonym sa...

Ja tänk, det tycker jag också att hon har!

Turtlan sa...

Just det.... mat på bordet är inte alla förunnade!!!
Tummen upp för Jenny på Kronfågel. Bra svarat.

Kattis sa...

...och när jag arbetade extra i den där chark- och delikatessdisken, på dåvarande OBS!, då klagades det ständigt, på dåliga, extraordinärt stoooora julskinkor, alltid, lagom till nyår...

De fick sig, minsann, alla, utan bevis, en lyxig låda, från dåvarande Charkman, omedelbums!

Steel City Anna sa...

Haha, bra svarat.

Elisabet. sa...

Bert: det är så jag ser det också ..., det är ju iaf ett tecken på att salladen inte är dödligt besprutad ,-)

Rexxie, Kattis, Steel City Anna, Turtlan, Fru Hansson och Jessica: det är precis som Kattis skriver .., och ofta är det samma människor som har presentkort från Findus eller något annat företag ,-)