söndag 29 december 2013

Dagens fönster ...


Hej Elisabet! 

Jag tänkte att du skulle få ett fönster av mig. 
Detta är en väldigt gammal stuga som ligger i Simlångsdalens skogar och rymmer ett pyttelitet rum med en gammal kamin, en liten hall och en bastu. Utanför fönstret syns ån som vi flera gånger doppade oss i efter en stund i bastun. 

Jag doppade både kropp och huvud fast i omgångar. Det trodde jag inte när jag for dit men väl där kände jag mig stursk. Helt okej faktiskt, detta med vinterbad. 
Men det är tur att vi har en mild vinter.

Hälsningar Hilda.

//Elisabet säger: igårkväll kom till min mobil ett sms från pv:s dotter - det är Hilda det - där hon berättade om vinterbadandet och jag blev så otroligt varm i hjärtat och glad!  Själv när jag en ständig längtan efter att få börja bada igen .., ja, jag vet, man kan göra det nu också, men sista doppet, det var den 1:a oktober, då var det som om knäprotesen frös ihop och jag kunde inte räta ut mitt högra ben på nån halvtimmes tid. Så jag väntar lite .., eller inväntar en bastu. Tack för bilden Hilda och tack att du berättade!

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Så fint Hilda skriver om ett litet hus och ett stort bad!!!!