onsdag 1 januari 2014

Dagens fönster ...


Så är det nya året här ..., 2014 (om någon har missat det ...) och det börjar med högtryck och lite kyla .., jag hänger ut täcken genom det öppna fönstret i sängkammaren ..., slänger lakan och örngott i maskinen .., och när jag slår mig ner vid datorn, upptäcker jag två små kattöron bakom/ovanför skärmen .., jahaaa .., där sitter sigge nilsson och tittar ut över den lilla bit av världen som är hans.

Sigge är trött ..., småblundar .., jag ser det tydligt på sättet som han sitter.

Från köket hörs frukostpysslande ..., tv:n visar Skavlan - nån slags julspecial -, om fyra timmar (halv två) stundar jobb till sju .., och jag har drömt oceaner i natt!

När jag tittar på bilden, då inser jag att det är nog dags att klippa ner pelargoniorna.
Just det.


"Vilket välstädat bord ...", skriver mossfolk i en kommentar till bilden med sigge nilsson.
Den längst uppe.

Jodå.

Allt beror ju på åt vilket håll man riktar kameran.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilken fin bild! Känns så bekant på något vis. Katt i fönster, datorn, pelargoner.....
Skillnaden är att dina pelargoner lyckas se pigga ut även fast det är januari! Ja, och så utsikten förstås...den är ju annorlunda. ;-)

Gott Nytt År Madame, Sigge, Harry och PV!

mossfolk sa...

Men den är så fin, pelargonen och jag lääängtar tills de finns att köpa i affären igen. vi fick inte med en enda i flytten och nu står här halvuppätna begonior i de flesta fönster. Några orkidéer räddar upp det hela en smula.
VIlket välstädat bord, tänker jag för övrigt.

Elisabet. sa...

Tankevågor och mossfolk: det här är den finaste pelargonian .., i vardagsrummet ser det bedrövligt ut! Det är förstås för varmt här inne.Och gott nytt år till er båda!

(Välstädat bord? mossfolk).
Vänta, ska jag ta en bild till.

Anonym sa...

Men du har ju inte plockat undan i fönstret så att Sigge kan sitta där, ser jag! :)