tisdag 31 december 2013

Kommer hem ...


... efter några - till en början - hektiska timmar i affären.
Sen lugnade det ner sig.

Vi hann med det mesta .., kollade datum .., satte ner det som var nära att passera bäst-före ..., fyllde på i frukten och mejeriet .., sålde mängder med Bingolotter .., och Trisslotter .., gjorde i ordning brödvagnen med det som ska gräddas i morgonbitti ..., önskade kunderna ett gott slut eller ett gott nytt år .., tände marschaller utanför entrén .., ja, det blev en bra dag.

Körde hem vid tjugo över sex .., (fick skrapa rutorna innan jag åkte iväg) ..., hade måttligt ont .., möttes av stekta lammkotletter, potatisgratäng, sallad och ett underbart gott rödvin!

Nu är det bara några timmar kvar av det här året.
Tänk, vad fort åren - och tiden - går när man blir äldre!

Om inte alltför lång tid fyller jag sextio och jag tänker att min pappa var bara sex år äldre när han dog. 

Och det här året ...?
Å, det har varit så bra, så bra.
Inga allvarliga sjukomar i familjen  .., men andra har inte varit lika lyckligt lottade.
Somliga kämpar för själva livet .., andra kan pusta ut.

Nu är det nyårsaftonskväll .., på tv visas just nu Grevinnan och Betjänten som jag ledsnade på för evigheter sedan .., pv har gjort upp eld i kaminen .., harry leker med en pipleksak.

Jag ska sätta mig i soffan och göra  i n g e n t i n g.
Kanske börja med boken som jag fick av min syster i julklapp.

Fester är liksom inte min melodi .., och jag är så överlycklig att pensionatsvärden är av ungefär samma skrot och korn.

Ja, ungefär så är det.

5 kommentarer:

afBabs sa...

Tony sa precis: Varför i hela fridens namn håller de på och visar den där gamla sketchen?

Vi har ju också tröttnat för m å n g a år sedan...

Love you!
♥ ♥ ♥

Anonym sa...

Här är det också lugnt! Vi har ätit älgfilé m klyftpotatis. Har gjort en lingonmousse till efterrätt - men den får stå till sig lite till (är mätt) - absolut inte Bingolotto - ha det så skönt!

Solveig
Långt borta och nära

Rexxie sa...

Lammstek, potatisgratäng, kokta morötter och gräddsås avnjöts i det rexxianska hemmet tillsammns med rödvin (men jag hade nästan hellre druckit cola)....

Gott nytt önskar jag dig och pv!

Biggan sa...

Gott nytt år till dig och pv!
Här är det också lugna puckar på tu man hand, gubben och jag...en ihållande flunsa---aaaatschoooo .
Nu ser vi fram emot nya friska tag. Kram till dig.

Elisabet. sa...

biggan: krya på dig Biggan! Kram härifrån!

Rexxie: underbart!

Solveig:ska vi försöka få till en träff i mars, tro?

afBabs: I love you too!