fredag 31 januari 2014

Nr 28. En bok jag vill o-tipsa om ...


Till skillnad från många andra så känner jag aldrig något behov av att tvunget läsa ut en bok som jag genast inte kommer överens med.
Det kan förstås innebära att man missar en hel drös med bra böcker - och då menar jag böcker som jag själv kanske skulle finna väldigt intressanta och läsvärda - om jag bara tog mig tid och letade upp det där Tålamodet.

En sån bok som kanske skulle uppfylla allt det där som är bra, är "Min plats i Skåne".
Jag köpte den mest för titeln och för att bilderna föll mig i smaken.


Vad är det då som gör att vi inte blev bästa vänner, boken och jag?
Ja ..., kanske är det dom stora sjoken med text; sammanpressade stycken som ger mig andnöd.
Eller närapå.

Eller så är det papperets struktur?
Lite strävt så där.

Nåja, jag ska  nog ge den en chans till.
Sen kanske jag tipsar om den.

Inga kommentarer: