onsdag 5 februari 2014

Det bästa för Anne i Mantorp ...

Och chilin kommer från den generösa Lilla B. Tack!

Hej!

Här kommer det bästa i veckan från Mantorp som är en följd av små händelser och som nästan blir
en följetång.

Det började med senaste dragningen i lotteriet då jag vann chilipåsen och jag blev så himla glad att
jag tjoade högt och väckte katten som sov bredvid mig. Och vilken dragning det var, den bästa hittills
enligt mig.

Så ringde telefonen dagen efter och där var du Elisabet och undrade om jag verkligen ville ha chili 
eftersom jag redan vunnit det en gång. Om jag ville, dom andra är nu nästan helt slut. Och så hade vi
ett himla mysigt samtal om ditten och datten och en del skratt och fniss.

Efter ett par dagar kom ett brev med TVÅ små påsar med chili, en från Rom och en som verkar riktigt spännande, Chocolate Scotch Bonnet. Lycka!

Nu sitter jag här och är proppmätt efter att ha ätit köttfärssås smaksatt med chili från Rom. Gott blev
det och lagom starkt. Funderar på vad jag ska hotta till med Chocolate-chilin. Tips från någon i bloggflocken?

Kram till er alla  två- och fyrbenta där nere i landet Halland.

Lilla B sa...
 
Bruna bönor + Chocolate Scotch Bonnet = sant!
Bra i Chili con carne också. Eller förresten i allt möjligt
Vill du ha mera chili så kan Elisabet säkert förmedla adresser till varann!
Hälsningar Lilla B

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Bruna bönor + Chocolate Scotch Bonnet = sant!

Bra i Chili con carne också. Eller förresten i allt möjligt.

Vill du ha mera chili så kan Elisabet säkert förmedla adresser till varann!

Hälsningar Lilla B

Anonym sa...

Älskar bruna bönor, så tack för det tipset Lilla B.
Förresten är inte Chili con carne så dumt det heller, var länge sedan jag gjorde, så det ska också provas.
Elisabet, jag vill gärna köpa lite mer chili från Lilla B, så adressen är välkommen.