lördag 8 februari 2014

Det bästa för ellem från Skellefteå ...

Hej!
 
Det som gladde mig mycket denna vecka var ett besök hos en gammal kvinna som nyss flyttat in på ett äldreboende. Hon  var undernärd och uttorkad och fick då hemtjänst. Detta fungerade inte så bra av olika skäl. Sista gången jag hälsade på i hennes hem orkade hon nästan inte gå och ville inte prata. Förmodligen trodde hon det var mitt i natten för hon var inte klädd. 
 
Nu, knappt tre veckor senare var hon som den person jag känt i många år. Minst 5 år yngre! Pigg och intresserad.  Så gick vi den runda i korridorerna som hon nu går varje dag. Med ganska raska steg och stöd av rollatorn. 
 
När jag gick därifrån gick hon inte och la sig som hon brukat utan fortsatte ut i dagrummet. 
Åh, så glad och lättade jag kände mig! ellem

Inga kommentarer: