torsdag 6 februari 2014

Det bästa för Eva på Frösön ...

Fina Eva i sin nyinköpta kappa ....

Hej!

Det bästa i veckan var inte bara en sak, har svårt att välja ut en så det kommer några stycken.

1. Lördagens vernissage med kompisen. Underbara, glädjefyllda tavlor.
Allt från broderier, akvareller och mosaik.

2. Besök av en vän som jag inte har träffat på 1,5 år. Att han hade med sig tulpaner gjorde inte det hela sämre :)

Del av broderiet ...

3. Gårdagens lunch på Jazzköket i Östersund. Ett mysigt ställe med mat från lokala producenter. Även här hade jag träff med en annan vän som jag inte har träffat på länge.

4. Gårdagens reafynd: en tunn ullkappa. Att den är tre nr för stor syns inte så väl (tycker jag), modellen gör så att det funkar ändå. Kappan hade kostat 1 300 kr och nu betalade jag 300 kr.

En härlig vecka har det varit.

Kram Eva

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vilket underbart broderi och vilket klipp du gjorde med kappan. Den är jättesnygg på dig!

Evas blogg sa...

Tack Ruta Ett! Och jag vill tillägga att det fanns bara den där kappan kvar, därav köpet av för stor storlek. Ja visst är broderiet härligt! Hon köper stuvbitar av möbeltyger och syr små figurer på.

Ruta Ett sa...

Jag var inne och tittade på din kompis sida och jag blev totalt "flabbergasted", som engelsmännen säger (visst är det ett härligt ord!).
Vilka fantastiska bilder, broderier m.m. hon gör!
Jag har aldrig sett något liknande!!
Fullkomligt underbart!!!