onsdag 12 februari 2014

Det bästa ....


Den här veckans förstapris är en gammal Husmodern från 1935, inhandlad på loppis, till det facila priset av trettiofem öre, ja, det var vad den kostade i nyskick, alltså.

I Finland kostade samma tidning 4 finska mark .., och inom parentes står det (På järnvägarna: 4:50 Fm).

Ååå, jag älskar gamla tidningar!


Bara detta att titta på annonserna!
Och jag kommer ihåg kvinnan som var kund i affären i Ystad och som en gång hade arbetat på Spirellafabriken i Malmö!


Min mamma hade en korsett av det märket.


LCHF var nog inte upfunnet just då, 1935.

Tröstpris vet jag inte riktigt vad det blir .., vi får se.

Välkomna nu med era bidrag! 
Dragning på söndag.

6 kommentarer:

AP sa...

Vilken fantastisk bild på snäckorna! Härligt perspektiv!

Evas blogg sa...

Underbar bild på snäckorna!! Och du, den här veckan håller jag ALLA två tummar över att jag ska vinna för är det något jag vill ha så är det en sån gammal tidning. Snacka om att kunna hämta inspiration från en sån samt göra fina kort av bilderna.

Evas blogg sa...

Har du fler sådana tidningar? I så fall köper jag gärna en av dig.

Elisabet. sa...

Eva: du ska få en! Men först lotteriet!

Evas blogg sa...

Men åh!! Tack!!

Evas blogg sa...

Men åh!! Tack!!