tisdag 11 februari 2014

På frukostbrickan ....

Jag läste och loooooog.
Och tänkte att Sven borde bli krönikör i någon stor tidning, så där så fler finge ta del av hans filuriga tankar!

Och i Frankrike berättar Monet ömsint om sin mamma.
En riktig krutgumma!

Vad man än kan säga om Rexxie (t.ex att han är så snäll och inte minst: mästerlig på att snabbt plocka fram information av alla de slag!), så är han i alla fall inte den som ägnar särskilt många av årets timmar på att författa inlägg till sin blogg.
"Jag skriver mest när det har hänt nåt", sa han en gång .., och jag fick lite dåligt samvete, för jag skriver ju jämt och ständigt och här händer ju nästan aldrig nånting.
Nåväl .., nu har Rexxie i alla slagit till!
Nu har det hänt grejer!

Kort och kärnfullt .., en mästarinna i konsten att sammanfatta!

Madamen i Portugal, hon skriver ofta om sitt arbete som forskare och om mycket annat också, förstås. Stortankar och småtankar.
Om katten, om Skåne och om maken som varit ute på galej.
Om Jills veranda och saknaden av Cilla Ingvars sätt att tala, t.ex.
Alltid läsvärt!

Stefan, som kämpar med sin cancer, han tänker på Figge. 

Mitt inne i storskogen i Dalarna, där bor den rara Solveig från Arjeplog.
Vilken kreativ människa hon ändå är!
Titta bara på hennes bildspel! 
Och glöm inte att läsa den här - i mina ögon - ljuvliga dikten som handlar om februari!

I Göteborg har den STORARTADE Ruta Ett upplevt att detta att höja blodtrycket, det kan man minsann göra utan piller, det räcker bara att man inte är på samma våglängd som den man sitter och pratar med. Att man tycker att någon har fel!  Så .., nu jäsiken blir det andra bullar av; dvs, inga bullar alls.
Lycka till, Ann!

Sist av allt - eftersom det känns aningen kyligt ute idag - tar jag ett skutt till madamen som alltid - och då menar jag  a l l t i d  - tar så fina bilder och berättar om sin vardag någon helt annanstans.
Här är hon.




Inga kommentarer: