söndag 9 februari 2014

Snart vankas dragning ...


Och tänk, att det som fyller oss med värme och glädje, det kan vara sååå många olika saker!

Eva på Frösön hade köpt ny vinterkappa och träffat goda vänner som hon inte sett på länge.

Monet i Frankrike gladdes åt att påskiljorna nu tittat upp i rabatten!

I Mantorp var Anne på gränsen till lycklig över två små påsar med chili!

Eva i Tyresö hade varit på loppmarknad och köpt en häst och en dator, allt i det mindre formatet.

I Göteborg hade Ann nu äntligen hittat tillbaka till nattsömnen och tala om  l y c k a!

Gunnar i Jämtland, han som så ihärdigt knorrat över vinter och kyla, fick äntligen sitt lystmäte när solen tittade fram .., ja, då kokade han choklad och bredde mackor och så gick han ner på isen och satte sig och bara  n j ö t.

Turtlan i Karlstad, hennes glädje handlade om att pojkvännen M - egen företagare med osäkra inkomster -, nu fått fast anställning, månadslön och hela rubbet! Plötsligt ser allt ljust ut!

Och så här berättar ellem om sin glädje:
 
"Det som gladde mig mycket denna vecka var ett besök hos en gammal kvinna som nyss flyttat in på ett äldreboende. Hon var tidigare undernärd och uttorkad och fick då hemtjänst. Detta fungerade inte så bra av olika skäl. Sista gången jag hälsade på i hennes hem, orkade hon nästan inte gå och ville inte prata. Förmodligen trodde hon det var mitt i natten för hon var inte klädd. 
 
Nu, knappt tre veckor senare, var hon som den person jag känt i många år. Minst 5 år yngre! Pigg och intresserad.  Så gick vi den runda i korridorerna som hon nu går varje dag. Med ganska raska steg och med stöd av rollatorn. 
 
När jag gick därifrån gick hon inte och la sig som hon brukat utan fortsatte ut i dagrummet. 
Åh, så glad och lättade jag kände mig!"
 
Min egen glädje ..., det var snödropparna som tittat fram i rabatten!

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag tycker att Ellem kunde få ett eget litet pris. På sidan om.

Det är så berörande det hon skriver om.

Eller ett slags "hedersomnämnande" ungefär :-)

Anonym sa...

Jag har vunnit så många gånger förr, så det är helt okey. Bara så roligt att få berätta! ellem

Steel City Anna sa...

Vilket fint collage det blev!

Elisabet. sa...

Turtlan: vi ska nog hitta på nåt ,-)

ellem: :)

Steel City Anna: ja, det var fina bilder.