onsdag 19 mars 2014

Ann i Göteborg berättar så här ...


Det där med egenheter är ju egentligen positivt, för det skulle ju vara så urbota trist om vi alla var lika. Men när jag tänker på andras egenheter, så är de mycket lättare att se än de som jag har.
Jag vet inte heller skillnaden mellan egenhet eller vana/ovana, den kanske bara är filosofisk.

Hur som helst; En av mina egenheter är att jag älskar pennor. Alla sorters pennor, blyerts, kulspetspennor, pennor med flytande bläck, reservoarpennor, tuschpennor, kalligrafipennor, färgpennor MEN det finns ett undantag och det är stiftpennor. Jag kan bara inte med dem. Jag tror att det beror på att jag trycker ganska hårt när jag skriver och då bryts stiftet av och skriften avbryts – ytterst irriterande!!!


Jag har många pennor, men det hindrar mig inte från att köpa nya. Det finns ju alltid någon variant, som jag inte har.

En, som jag är väldigt rädd om är min Scheaffer reservoarpenna, som jag fick renoverad av en kille i Malmö, som t.o.m. har ett eget etui!

http://tillbakatillrutaettigen.blogspot.se/2013/03/scheaffer-triumph-hemma-igen.html

// Tack du rara Ann! Det är bra att du lyder order ,-)
Pennor är för övrigt min passion också.
Så här trångt är det i ytterkrukan, men så ser jag att där finns även en mascara.

 

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Jahaja, man törs ju inget annat när ordern uttalas muntligen i örat!