söndag 16 mars 2014

Slutet är nära ....



Exakt klockan 9.00 öppnas slussen för anmälan till de olika loppen under Vasaloppsveckan.
Om jag säger som så .., så är det en Helig Tidpunkt för pensionatsvärden.

I fjol tog biljetterna slut efter tio minuter.
Sexton tusen åkare hade då anmält sig till det stora loppet!!

Redan kvart i nio nu på morgonen gjorde sig pv beredd .., slog sig ner framför datorskärmen och började vänta.
Spänningen var näst intill olidlig.

Nu är klockan tjugo i tio och datasystemet har brutit samman och jag undrar hur många hjärtinfarkter som detta har orsakat .., eller i alla fall lite hjärtflimmer, ja, hos alla presumtiva åkare.

Nåja, det finns annat här i livet .., och stackars, stackars den svettiga stab i Mora som har hand om detta ..., där kan det nog behövas såväl Rexona som blodtrycksmedicin.

Lycka till! säger hon som sköter om hejandet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Anmälningen stängdes ner, halv tio ny info om omstart till 10.00.
Då hängde man på tangentbordet igen, och vips, så var allt klart med både vasalopp och stafettvasa.
Så Team Taurus kan andas ut, VI ÄR MED.
PV

Anonym sa...

Hörde om kaoset vilken tur att de kom med/Babsan

mossfolk sa...

Ja kära nån. För mig är det som alldeles obegripligt att så många är så på hugget för att få utsätta sig för ett vasalopp. Lite är det kanske också så, att jag önskar att jag hade den energin och motivationen :)
Kul att de kom med!

Hjortron sa...

Vilken tur att det funkade!
Grattis!

Kattis sa...

Härligt PV, att NI är med! 😃