söndag 30 november 2014

Idag blir det dragning ....

Barnbarnsglädje för Lena ...

Och följande har delat med sig av glädje och värme:

Det var Lena i Östersund (första gången hon är med, hurra!!, hurra!) som fick agera häst och galoppera fram och tillbaka, när barnbarnen var på besök


Monet i Frankrike .., henne glädje handlar också om barnbarnsglädje .., nämligen dottersonen som bor i Frankrike och har skrivit att han älskar sin mamma, på svenska!



Det bästa för Lisbeth i Stockholm (känd som Tankevågor), ja det är detta:

"Har klarat hela veckan utan mina kollegor som har varit sjuka. Tungt har det varit.
Men vilka underbara barn jag har i min klass. När jag läste saga i fredags (gick in och jobbade på min lediga dag) så var det alldeles tyst och en magisk stämning i rummet.
Jag älskar att läsa för dem och gör det alltid med stor inlevelse….
Vi hade tänt första adventsljuset och i fönstret glittrade en ljusslinga.
Då när jag slutade läsa så började alla att applådera! Underbara, fina, fantastiska barn!
Vad jag läste? Första kapitlet ur Mio min Mio."



Turtlan i Karlstad .., hon känner sig glad och lycklig över flytten till huset och att där ryms så många goda vänner och nu hade det blivit arbetskamratsmiddag hemma hos Turtlan.



Ann i Göteborg var rusig av glädje över körens framträdande tillsammans med Martin Stenmarck.
Vilken lycka att få vara tillsammans och sjunga och ha roligt!


Gunnar i Jämtland har åkt skridskor på blank-is, eller var det kanske spark?



Eva i Tyresö gladdes - och kände tacksamhet - över ett välfyllt kylskåp. Helt annorlunda var det i Evas barndom, då hennes mamma fick vända på slantarna och kylskåpet ekade tomt.



Lena i Steninge har haft soteld i skorstenen .., brandkåren från Getinge kom till undsättning, allt gick bra, men tänk, så det hade kunnat sluta! Nu blev det glädje över det lyckliga slutet.



Själv gläds jag alldeles omåttligt åt den lilla fotoboken med mina egna bilder, bilder som gör mitt hjärta varmt .., och bilden här ovanför gör inte boken rättvisa, det är som alltid för mörkt här inne och sidorna är lika vita och fina.
Men glad blir jag.
Till exempel av lille Sigge som krånglar sig in där det som allra mest trångt, i en liten plastkorg i tvättstugan!

Någon fler som vill vara med?
Ni har fram till klockan 11 på er!

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Har försökt hela morgonen att få iväg ett mail till dig med en bild (som jag vet att du skulle tycka om också) men det går inte....vi har problem här idag med mailservern...
Försöker igen utan bilden. Vill så himla gärna få en chans att vinna kortet som skulle gå direkt upp till lilla Vilda i Kiruna som fyller tre år i veckan. <3

Elisabet. sa...

Tankevågor: om du har bilden i din telefon, skicka den till min mobil, så plockar jag fram den där.

0707 511 825