måndag 15 december 2014

Det bästa för Dinah i Kallhäll ...


Hej!

Veckans bästa är utan tvekan Musikhjälpen.
En helt magisk vecka när man verkligen får se att det finns så många duktiga och engagerade ungdomar som verkligen vill jobba för en bättre värld för alla. '
'
Den går dygnet runt, och tyvärr orkar jag inte sitta uppe och hänga med en hel vecka, men jag tittar så ofta jag kan, för detta är verkligen peppen som ger mig tron på mänskligheten tillbaka.

Nu blir det 51 veckor med bilbränder, överfall på åldringar, våldtäkter, upplopp igen, men så länge som möjligt ska jag ha kvar minnet och känslan av dessa fantastiska ungdomar.

Allra mest imponerad blev jag av Julius och Björn som cyklat från Orsa till Uppsala bara för att få folk att skänka pengar till Musikhjälpen. Drygt 300.000 fick de in, men för de pengarna lovade de också att bada i Fyrisån (avklarat) och GÅ tillbaka till Orsa.

(Hundsporten - som ju också ligger mig varmt om hjärtat - drog också in drygt 300.000 till Musikhjälpen)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Håller med dig, Dinah!

Och så himla TOMT det är nu. :-(

Dinah sa...

Tänk att vi har så många fina, engagerade ungdomar. Många håller på hela året med att skramla med bössor, baka kakor och sälja, fläta korgar och you name it, de sjunger och dansar och allt för att få in pengar till Musikhjälpen som sen ska komma till nytta för de som har det sämst.
Att jag fascinerades av Julius och Björn var nog deras adhd-utstålning. Det verkade väldigt bekant på nåt sätt.
Musikhjälpen är verkligen ett ljus i mörkret.