måndag 15 december 2014

London, september 2012 ....


Det är Emma som då är femton år och jag själv och vi strosar omkring på loppmarknad på Portobello Road och Emma är måttligt road (läs: vill bara därifrån, är inte det minsta intresserad av gamla prylar, hon vill in till city och titta på kläder ...), men nu går vi där tillsammans och i en liten butik som säljer affischer, vykort och allt möjligt annat, hittar jag ett tryck som jag tycker så mycket om.

Det är det ni ser bilden.
Längst nere till vänster - men det syns inte på fotografiet - står det "Beauty cleaning up".

Idag, efter drygt två år, liggandes i min bokhylla, hamnade bilden inom glas och ram.

Och jag tycker fortfarande om den.
Tavlan.

// Biggan i Hudiksvall skriver en kommentar att detta är ett tryck av hennes favorit Banksy.
Jag fattar ingenting. Googlar och upptäcker att hon har rätt :) Tack snälla, rara Biggan!

10 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jamen ett sånt bra tips nu inför julen! :-)

Anonym sa...

Haha...tack för tipset ;)

Biggan sa...


ÅH <3 Säg inte att du äger ett tryck av min absoluta favorit---BANKSY!!!!!!!! Helt underbar!

Elisabet. sa...

Ruta Ett och Anonym: visst är det!

Biggan: Banksy? Nej, det kan det väl inte vara .., alltså att trycket är från något av hans verk ...?

Elisabet. sa...

Biggan: jo, så är det! Tack som berättade .., jag hade inte en susning om detta!
Det här har alltså varit en väggmålning från början?

Biggan sa...

Ja Elisabet fatta att jag är aningen "avis"....Banksy är helt fantastisk, han dyker upp och gör de mest fantastiska målningar på väggar världen över. Med udd och budskap. Kram från mig i Hudik/utan en enda snöflinga ännu/

Elisabet. sa...

Biggan: men det är ju bara ett tryck .., jag hade funderingar på att lotta ut det den här veckan, men tänkte att ingen vill nog ha den ,-)

Biggan sa...

"Bara ett tryck" Elisabet behåll det och njut! Är du på face book kan jag i min iver tipsa dig att gå in på fb sidan unofficial:Banksy, där hittar du mängder med hans målningar som jag tror du kommer att bli både omtumlad och imponerad av.

Elisabet. sa...

Biggan: den blir bättre nu när jag vet att det är från en väggmålning, det hade jag ingen aning om,-)

Rexxie sa...

Hoxton Square!

Finns dock inte kvar längre, så det är ingen idé att du bokar London-biljetter och hoppas att få se den!

http://www.artofthestate.co.uk/Banksy/banksy_sweep_it_under_the_carpet_maid.htm