lördag 27 december 2014

Det som värmde Annes hjärta ...


Hej och God Jul!
 
Nämen, nu har jag återigen missat att skriva och berätta om veckans bästa. Men så är livet som introvert. Men till nästa omgång där jag kan ha förmånen att få ligga och frottera mig i din bloggflock så kommer här mitt bästa.
 
Jag säger bara julbord! 
Det är säkert 10 år sedan jag begick ett julbord, men nu så var det dags och så fantastiskt underbart gott. Måste också göra reklam för Sjögestad motell som ligger vid gamla Riksettan
precis utanför Mantorp. 
 
Det tar 7-8 minuter att promenera dit hemifrån sonens familj och ändå har det inte blivit av tidigare att gå dit och frossa i alla godsaker.
Visst är det typiskt att man förbiser det som är allra närmst.
 
 
En sak till som var det bästa i förra veckan var att jag i år fick iväg mina julkort. 
Förra året var jag ju lite skadad i armen och hade svårigheter med att hålla en penna och då blev det inga hälsningar. 
 
Så nu kommer det kort till dom som jag har adress till och alla ni andra i bloggflocken önskar jag en riktigt God Jul.
 
Anne i Mantorp

2 kommentarer:

Mian sa...

Ser mitt julkort därunder... 😁

Elisabet. sa...

Mian: ja, helt underbart fint var det!