torsdag 28 maj 2015

Bäst igår ....

Det var lillkillen på kanske fyra år som stod vid slutet av kassabandet och plötsligt sa han:

"Du ..., vet du en sak? När jag blir stor, då ska jag jobba med sånt som du gör, då blir jag din kamrat!"

"Men så roligt, då kan du sitta i den andra kassan där Madeleine sitter just nu .., så bra då kan vi hjälpa varandra ..." svarar jag.

Det var på absolut fullaste allvar och jag tänkte att nu kan jag inte gå i pension på många, många år, om jag ska invänta lillkillen.


4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

..."då blir jag din kamrat!" Så underbart!

Turtlan sa...

Vilken goding! Han kanske kan börja sommarjobba om 10 år så då är det inte så länge till.

Kattis sa...

Det är nu bara att hänga i, i mååånga år till! :)

Elisabet. sa...

Ruta Ett, Turtlan och Kattis: med stigande ålder händer att man tänker .. jaa .., men det där hinner jag nog inte uppleva. Så kände jag det igår. Det blir så tydligt när man blir äldre, att livet faktiskt är förgängligt ,-)